FAQ

Hoe laat mogen we in de woning bij aankomst en tot hoe laat bij vertrek?

U mag in de woning na 15.00 uur en de vertrektijd is voor 10 uur.

Mag er een huisdier mee?

Ja, bij ons is 1 huisdier toegestaan (gratis!).

Hoe en wanneer moet ik betalen?

De betaling is per bank. De aanbetaling (50% van de totale hoofdsom) is binnen 2 weken na de boeking. De restantbetaling (de overige 50%) is maximaal 6 weken voor aankomst. In overleg is het eventueel mogelijk om in een extra termijn te betalen, maar er dient wel altijd eerst een aanbetaling gedaan te worden.

Hoe is de betaling bij een boeking op korte termijn?

U betaalt dan per bank het volledige bedrag binnen 2 weken en in ieder geval voor aankomst. Boekingen 1 of 2 dagen voor aankomst, kunnen vooraf contant betaald worden bij overgave van de sleutel.

Heeft u ook linnenverhuur?

In al onze woningen kunt u bedlinnen huren, maar u kunt het ook zelf meenemen. Bij onze vakantiewoningen op Ameland kunt u het direct regelen bij de boeking. De kosten hiervoor zijn 8 euro per persoon per bed of 12,50 euro incl handdoeken. Let op: het is niet toegestaan om zonder bedlinnen op de bedden te slapen. Denkt u ook aan het keuken- en badlinnen (is evt. ook te huur).

Ik neem mijn eigen bedlinnen mee. Wat is er aanwezig en wat zijn de afmetingen?

Onze bedden hebben matrassen met moltons, kussen met onderkussensloop en dekbedden. De exacte afmetingen staat op onze website per woning bij faciliteiten. Denk u ook eventueel aan het meebrengen van bedlinnen voor het kinderbedje (en natuurlijk keuken- en badlinnen).

Is Ameland ook te doen zonder auto?

Dat is mogelijk. Bij aankomst bij de boot (Veerdam Nes) staan altijd bussen, taxi’s en fietsverhuur klaar..

Hoe regel ik de sleutel?

Na uw definitieve reservering, ontvangt u een bevestigingsbrief met een emailadres waar u nog uw aankomsttijd (na 15.00 uur) en vertrektijd (voor 10 uur) door kunt geven. U krijgt dan de informatie over sleutel en eindcontrole beheerders.

Hoe werkt de overtocht naar Ameland?

De overtocht wordt geregeld via Wagenborgen Passagiersdiensten. De overtocht is vanaf Holwerd en na gemiddeld 45 minuten komt u aan in Nes Ameland. Naast de auto, moet u los betalen voor personen, fietsen, fietsendragers, aanhangwagens, huisdieren etc.

Moet ik de boot naar Ameland ook reserveren?

Personenvervoer hoeft u niet te reserveren, het is wel aan te raden zsm uw autoreservering voor de boot te doen. Meer informatie over prijzen en (extra) afvaarten etc. is www.wpd.nl . Ook is er een twitteraccount van de wpd, waar u vertragingen en aankomsttijden kunt volgen.

Is er draadloos internet in de woning?

In alle woningen is draadloos internet (gratis!)

Heeft u ook lastminute aanbiedingen?

Het kan zijn dat wij bij 2 weken voor aankomst lastminute aanbiedingen hebben, maar dit wordt per woning/ periode bekeken.

Mogen we met meer personen in uw vakantiewoning dan 6 personen?

Onze huizen zijn geschikt voor 6 personen (vakantiehuis Marina 5 pers.) + 1 baby (tot 2 jaar). Verblijven met meer personen is niet toegestaan, ook niet door het plaatsen van luchtbedden of tentjes in de tuin.

Hoe moeten wij de woning definitief reserveren?

Bij voorkeur ontvangen wij dan zsm het volledig ingevulde aanvraagformulier (onderste button op onze website) per e-mail.

Kunnen we ook eerst een optie nemen?

Het is altijd mogelijk om eerst vrijblijvend een optie te nemen. Wij horen dan graag binnen 1 week uw definitieve beslissing.

Is er een kinderbed en kinderstoel aanwezig?

In al onze vakantiewoningen zijn een kinderbed en kinderstoel aanwezig (gratis!). Vaak hebben we nog veel meer zaken voor kinderen, kijk bij de button faciliteiten per woning.

Wat zijn de bijkomende kosten?

Bij ons zijn de bijkomende kosten, 80 euro verplichte eindschoonmaak en 200 euro borg (en eventueel het huren van bedlinnen).

Zijn er dan geen andere extra kosten zoals reserveringskosten, toeristenbelasting, gas, water en licht, huren kinderbed, kinderstoel, meenemen huisdier etc?

Nee

Wat is de routebeschrijving van de vakantiewoning?

In uw bevestigingsbrief staat het exacte adres van de vakantiewoning. U kunt dan bv. op routeplanner de route uitprinten. Daarnaast staan de routebeschrijvingen ook op onze website.

Graag willen wij een annulerings- en reisverzekering afsluiten. Hoe regelen wij dit?

Wij raden altijd aan om dit wel te doen, om risico voor u en ons te vermijden. U kunt ook net voor uw verblijf te maken krijgen met familie omstandigheden of zelfs tijdens uw vakantie, zodat u uw reis nog moet annuleren (onze annuleringsvoorwaarden staan in onze algemene voorwaarden).

Wij werken samen met www.palsmaverzekeringen.nl  Hier kunt u ook deze verzekeringen afsluiten tegen goede voorwaarden en tarieven.

Wij waren erg tevreden over uw vakantiewoning, waar kunnen wij dit kenbaar maken?

Onze vakantiehuizen staan op www.zoover.nl , hier kunt u uw ervaringen vertellen, ook kunt u uw tekst naar ons mailen, wij plaatsen dit dan op onze website bij Ervaringen gasten. Doet u dit allebei, dan kunt u 5% korting krijgen bij een nieuwe boeking.

Wanneer kunnen wij onze borg terugverwachten?

Uw borg wordt, als alles correct is verlopen, teruggestort binnen 3 weken na vertrek. Buitenlandse gasten dienen wel zelf hun IBAN en BIC gegevens aan ons door te geven!

BEL MIJ TERUG

ferienhausmietevakantiehuizen-amelandholland-vakantiehhuistraumferienwohnungenvvvtripadvisorIha